Entuzijasti

Dragi čitatelji,

Hrvatski jezični portal kaže da je entuzijast onaj koji je ushićen, koji je pun entuzijazma, koji je zanesenjak. Prema istom izvoru, etimološki riječ entuzijast potječe od grčke riječi enthousiasts,  što u izvorniku znači "Bogom nadahnut'. Entuzijastima ništa nije teško, poletni su i zaneseni te s lakoćom preskaču prepreke zahvaljujući svojem oduševljenju određenom idejom.

 Uspjesi u obrazovanju velikim dijelom počivaju na entuzijastima. Entuzijasti djeluju kao lokomotiva koja vuče druge, to su osobe koje i izvan radnog vremena razmišljaju o poboljšanju nastave i koje to veseli, osobe koje ostaju dokasna u školi, koje svojevoljno rade kod kuće vikendima ili pak i vikendima idu u školu, koje se koriste svojim telefonom, vremenom i novcem za ostvarenje neke ideje u nastavi ili izvan nje. Ne govorim o onima koji to rade jer ih je netko na to natjerao, već o onima koji to rade samoinicijativno jer im to dolazi iznutra

U posljednje vrijeme entuzijazam može imati i pomalo negativno značenje, kada se za nekoga smatra da posjeduje nekritično oduševljenje ili da ima velike ideale unatoč objektivnim argumentima koji pobijaju njegove ideje. Entuzijastično ponašanje je nerijetko i baza za iskorištavanja od strane onih drugih. Primjerice, neki ravnatelji podizat će imidž svoje škole zahvaljujući entuzijastima. Nažalost, postoje i oni ravnatelji koji uopće ne primjećuju svoje entuzijaste. Sami entuzijasti rijetko će primiti neku drugu nagradu za svoj trud, osim one koja se vidi u očima njihovih učenika. 

A entuzijasti u nastavi matematike... Neki ljudi ih nikada neće razumjeti. Neki će ih pak cijeli život pamtiti jer su im pokazali da matematika može biti lijepa i zanimljiva. Nekima su matematički entuzijasti utjecali na izbor zanimanja. Matematički entuzijasti  ne propuštaju organizirati Večeri matematike, natjecanja i dodatne aktivnosti ili koristiti se raznim nekonvencionalnim nastavnim sredstvima i sl. U Miš-u smo do sada vidjeli mnogo primjera iz nastavne prakse kolega - zaljubljenika u nastavu matematike. Na kraju krajeva, jedan veliki entuzijast pokrenuo je Miš koji sve ove godine postoji upravo zahvaljujući entuzijastima. 

I u ovom broju možete naći mnoštvo zanimljivih članaka. Naši neumorni entuzijasti iz Rijeke, prof. Sanja Rukavina i suradnici ovaj put pišu o Zoome Tool modelima u nastavi matematike. članak kolegice Sonje Banić donosi pristup razlomcima i decimalnim brojevima u Australskom kurikulu, a u Panoptikumu pogledajte fascinantne Fabergéove fraktale. 

U ovim blagdanskim danima često ćemo slušati o "ljudima dobre volje' pa,  dragi naši entuzijasti, dragi čitatelji Miša, želim vam sve najbolje za blagdane te svako dobro u 2018. godini.

 

Srdačno,

Dubravka Glasnović Gracin

(Uvodnik MiŠ-a broj 92)

 Sretan Božić i Nova godina


Nema komentara.

Komentiraj: