Petak, 11. 04. 2014. 13:04

I povjesničari shavaćaju...

by Branimir Dakić

Dragi čitatelji,
nisam neki ovisnik, ali svakodnevno prolistam novine pa makar i na internetu. Nekako mi se čini da čovjek treba biti obaviješten o tome što se u njegovom bližem i daljem svijetu događa. A vrlo često naiđe se i na temu vezanu uz naš, prosvjetarski život. Pa vas molim: pročitajte što u jednom dnevnom listu kaže sveučilišni profesor, povijesničar dr. Tvrtko Jakovina:

"... posve jasno kako je u Hrvatskoj čitava piramida od vrtića do doktorskih studija u ozbiljnoj krizi koju neće biti lako rasplesti..."

"… Hrvatski studenti završnih godina u golemom postotku ne znaju pravopis, ne znaju citirati literaturu, pišu rečenice koje ništa ne znače. Naši studenti ne pitaju i ne misle, a rijetko ostavljaju dojam da im je zbog toga neugodno. Hrvatski studenti uglavnom prepričavaju, ne uočavaju probleme, ne mogu izdvojiti ono što je važno. Oni koji sada završe studij nisu pripremljeni za kreativnija mjesta."

Pričajte nam malo o tome prof. Jakovina. Došla maca na vratanca. Znači i povjesničari polako shvaćaju. Hoće li naš Pedro uskoro dobiti i veće društvo?

Odgovor na ispitno pitanje

A u istim novinama, ali i na mnogim drugim mjestima, moglo se pročitati o tome kako je jedan učenik drugog razreda odgovorio na pitanje pismenog ispita iz matematike. Zadatak je glasio: Mike je u trgovini igračaka vidio 17 plavih i 25 zelenih autića. Koliko je ukupno autića vidio? Zahtijeva se obrazloženje rješenja riječima, pa je dječak odgovorio:

"17 + 25 = 42. Do rezultata sam došao razmišljanjem u svojem mozgu i suglasan sam s odgovorom koji je dao moj mozak."

Roditelji mališana poslali su presliku njegova rješenja jednom portalu i u kratkom vremenu javilo se komentarima više od 7000 ljudi. Naravno bilo bi pretjerano reći kako je zbog samo jednog zadatčića nepotrebno dizati toliku prašinu, ali je primjer ipak ilustrativan. Vjerujem da je autor ovog zadatka mislio umotati šturi račun u prikladniju odjeću, no ne bih rekao da je tome i uspio. Osim toga, bilo bi zanimljivo čuti kakvo se obrazloženje od učenika očekivalo.

Srdačno vaš,

Branimir Dakić

 

  • Nema komentara.

Komentiraj: