Drage čitateljice i dragi čitatelji,
početak jubilarne 25. godine časopisa obilježava velika promjena njegova formata. Naime, ovaj, 121. broj ujedno je i posljednji broj MiŠ-a u tiskanom obliku. MiŠ se transformira u elektronski časopis. U postupku tranzicije ovaj će broj imati dvojaki format: bit će objavljen u tiskanom obliku, ali svi njegovi sadržaji će biti postavljeni i na web-stranicu časopisa. Sljedeći brojevi časopisa bit će publicirani isključivo u digitalnom obliku.
Ova će promjena omogućiti svim suradnicima i čitateljima lakši i brži pristup sadržajima MiŠ-a, omogućit će razna pretraživanja, donijet će vizualne i strukturalne promjene, nove vrste sadržaja, ali osnovna svrha časopisa ostaje nepromijenjena. MiŠ i dalje ostaje časopis namijenjen učiteljima, nastavnicima i profesorima matematike te će kao i uvijek do sada donositi raznolike sadržaje kao što su stručni i metodički članci, primjeri školske prakse i iskustva nastavnika, crtice iz matematičke zajednice i razne druge zanimljivosti.
U ovom broju P. Vučko i D. Glasnović Gracin razmatraju kako se prstima možemo koristiti pri usvajanju matematičkih sadržaja u predškoli i nižim razredima osnovne škole. D. Stejskal i R. Ruić Funčić provele su istraživanje o situacijama koje su izvori stresa učiteljima osnovnih škola. Rezultate tog istraživanja prikazale su u ovom broju. J. Sliško s ovim, trećim u nizu, člankom završava razmatranje problema izračunavanja površine trokuta ako su zadane duljine njegovih stranica. Članak nudi razne metode, ali i osvrte na njihove prednosti i nedostatke. A. Muminagić i S. Varošanec pišu o rješenjima dvaju zadataka iz matematičke analize koji su na prvi pogled nekorektni, ali se pokazuje da su zasnovani na dobrim, ispravnim temeljima.
I u ovom broju nekoliko je primjera iz školske prakse. Dobro nam je poznato da u matematici postoje neki pojmovi koji se pojavljuju u kurikulima nekoliko razreda, ali opet na kraju pojedinog ciklusa obrazovanja nisu usvojeni na nama zadovoljavajući način. Među njima su svakako opseg i površina nekog lika. Stoga treba pribjeći organizaciji aktivnosti koja će učenicima biti dovoljno zanimljiva i poticajna kako bi što bolje usvojili te pojmove. Upravo jednu takvu aktivnost vezanu za problematiku izgradnje stambene kuće provele su S. Grubišić i I. Mišurac s učenicima 8. razreda osnovne škole, a u članku Gradimo uz pomoć matematike opisale su detalje tog projekta. Ž. Kraljić prikazao je kako se s pomoću našeg časopisa mogu ostvariti ishodi domene Matematička komunikacija.
Osim redovne nastave nastavnici matematike uključeni su i u različite druge projekte vezane za popularizaciju matematike, a informacije o njima također možete pronaći u ovom broju. Tako je u zagrebačkoj V. gimnaziji organiziran matematički školski pub kviz, u Puli se održao 17. festival matematike, u Karlovcu nauMATIKA i stemKA, a voditeljica nastavne sekcije Hrvatskog matematičkog društva poziva nas na tradicionalnu Večer matematike koja će se održati 7. prosinca.
Želim Vam svima ugodno čitanje MiŠ-a!