Drage čitateljice i dragi čitatelji,
U ovom broju MiŠ-a u rubrici metodika dotičemo se problematike domene E – Podatci, statistika i vjerojatnost u nižim razredima osnovne škole s posebnim naglaskom na vjerojatnost. Autorice I. Krljan i D. Glasnović Gracin istražile su u kojoj mjeri aktualni udžbenici za matematiku pružaju podršku učiteljima razredne nastave pri izvođenju ove novouvedene domene. Pokazuje se da je ta podrška nezadovoljavajuća. Stoga u drugom dijelu članka autorice nude opis niza nastavnih aktivnosti koje omogućavaju ostvarenje ishoda ove domene.
U ovom broju časopisa nalaze se dva primjera nastavne prakse. U jednom od njih Ž. Kraljić opisao je aktivnosti učenika njegove osnovne škole u kojima ostvaruju neke od ishoda međupredmetne teme poduzetništva. U drugom je članku, kao izvjestan uvod u ovogodišnje obilježavanje Dana broja $\pi$, T. Rukober opisala projekt proveden u njezinoj školi u kojem povezuje dva matematička koncepta: broj $\pi$ i pojam iracionalnog realnog broja.
Nekoliko je zanimljivih priloga kojima proširujemo svoje znanje. Tako S. Sruk opisuje vrlo jednostavan način aproksimacije drugog korijena iz 2, E. Mikulić i M. Sošić upoznaju nas sa životom i radom matematičarke Marie Agnesi te s najpoznatijim matematičkim objektom koji nosi njezino ime. R. Lončarević, potaknut vrlo recentnim događajima na svjetskoj matematičkoj sceni, daje prikaz novog dokaza Pitagorina poučka koji je uzburkao neke matematičke krugove, ali nas podsjeća i na neke već poznate, netrivijalne dokaze tog poučka. M. Ćorić iz udruge Mladi nadareni matematičari „Marin Getaldić“ nudi nam uvid u relativno mladu matematičku disciplinu – teoriju grafova, a J. Sliško posegnuo je za svima nama dobro poznatim problemima sa šibicama te nam u prvom članku serijala opisuje povijest ovog dijela zanimljive matematike.
U ime uredništva MiŠ-a, želim vam ugodno čitanje!
Srdačno
Sanja Varošanec