U uvodna dva tjedna nove nastavne godine 2023./2024. po dva razredna odjela petih i osmih razreda u Svetom Jurju na Bregu upoznata su s časopisom Matematika i škola. Godinama skupljamo MiŠ-eve u školi pa je sada bila prigoda iskoristiti ih za nastavu i svakome učeniku pokloniti po jedan primjerak kao dodatnu matematičku motivaciju i poticaj petašima za dolazak u predmetnu nastavu, a osmašima za skorašnji oproštaj od osnovne škole.
U petom razredu svaki je učenik dobio jedan broj MiŠ-a, svaki je imao svoj broj i svi brojevi bili su različiti. Prvo su upućeni da dobro pogledaju naslovnicu i probaju pogoditi što se nalazi na njoj. Idući zadatak bio je pronaći koje je godine izašao časopis i koji je to broj. Nakon toga upućeni su pogledati sadržaj MiŠ-a. Ovo je dobrodošlo i kao predvježba s upoznavanjem udžbenika kojim će se koristiti u 5. razredu.
Nakon zajedničkog rada krenuo je individualni rad. Učenici su sami prolistali svoj broj MiŠ-a te je svaki učenik dobio jedno pitanje na koje je trebao odgovoriti s pomoću časopisa. Teme za pitanja su bile: Pascalov trokut, Arhimed, Platon, Ruđer Bošković, arapske i rimske brojke, metar kubni, lozinka, tablica množenja, matematika na poštanskim markama, simbol za beskonačnost, rukometno igralište, spomenici matematičara, abakus, tangram, Svjetski dan matematike, totalna zbrka, tiha knjiga, tko je prvi koristio znakove $+$ i $-$, tko je prvi koristio znakove $<$, $>$ i $=$, mentalna mapa, nogometno igralište i jardi, pčele na satu matematike, sudoku, anagram, matematički kaladont, origami, Muzej iluzija, lorenski križ, zastava Nepala, igre zabavne matematike, matematički rebus, matematički most i slične teme primjerene učenicima petog razreda.
Učenik je uz pitanje dobio i broj stranice na kojoj se nalazi odgovor pa je trebao pronaći tu stranicu, pročitati te iz časopisa sažeto odgovoriti na pitanje. Namjera je bila potaknuti učenika na služenje časopisom, čitanje s razumijevanjem i sažeto pisanje odgovora. Kako dobivamo generacije koje nažalost puno previše vremena provode pred ekranom, cilj ovakvog rada bio je dati do znanja učenicima na prvim satovima matematike kako je čitanje izrazito važno, kako je bitno razumjeti što čitaju i znati to sažeto napisati i ispričati svojim riječima.
Učenike osmih razreda također je već prvi sat dočekao jedan broj MiŠ-a, ali oni su imali nešto složeniji i zahtjevniji zadatak. Trebali su pronaći jedan članak koji ih zanima, pozorno ga pročitati i prema njemu napisati kratak sažetak u obliku eseja u Wordu te ga poslati učitelju na e-mail. Dobili su upute kako treba izgledati prva stranica (ime i prezime učenika, razredni odjel, naslov, ime škole, školska godina, datum pisanja) i kako treba izgledati druga stranica (trebali su imati uvodni dio, razradu teme i zaključak te navesti literaturu).
Više je učenika nekoliko puta moralo slati popravljeni rad jer se nisu držali uputa pa se pokazalo da ili ne čitaju pozorno ili ne razumiju pročitano ili se pak ne snalaze u Wordu. Puno je vremena utrošeno na ispravljanja, pa na ispravljanja već ispravljenog, no namjera je bila da se napravi što bolje i kvalitetnije i od toga se nije odustalo. Naglašeno je da ne prepisuju tekst iz MiŠ-a, već ga interpretiraju svojim riječima. Članke su pisali iskusni matematičari koji imaju drukčiji rječnik i izraze od učenika u osmom razredu i zato je bilo bitno pozorno pročitati tekst, napisati svojim jezikom i sve to složiti u cjelinu od uvoda preko razrade do zaključka.
Teme iz MiŠ-eva koje su birali učenici osmih razreda bile su: sunčani sat, slagalica petnaest, predškolsko dijete i matematika, Stern blokovi, geometrija zastava, Večer matematike, pravilni poliedri, tematski sat matematike, znanstveni kalkulator, Évariste Galois, Svjetski dan matematike, geometrija prostora, tko je prvi uveo nulu, Euklidovi Elementi, origami, Leonhard Euler, povijest matematike, matematički teatar u Splitu, zabavna matematika, učenje matematike u Finskoj…
Rad s časopisom Matematika i škola u nastavi matematike vrednovao se u elementu Matematička komunikacija. Učenicima se htjelo ukazati na važnost korištenja i čitanja literature te sažimanja teksta kako bi mogli razlučiti bitno od nebitnog i to kvalitetno napisati u obliku svog sažetka.