Drage čitateljice i dragi čitatelji,
u rukama držite posljednji broj MIŠ-a u ovoj školskoj godini koju je obilježio prelazak našeg časopisa iz tiskanog oblika u digitalni.
Ovaj broj sadrži nekoliko priloga o izvođenju nastave u kojoj se sadržaji matematike isprepliću sa sadržajima drugih predmeta. Iz Gimnazije Karlovac stiže članak o jednoj takvoj nastavi. Profesorice Hrvatskog jezika M. Sokač, Kemije i Biologije S. Cvitičanin i profesorica Matematike Z. Tomašković organizirale su niz radionica kojima je zajednički nazivnik bila međupredmetna tema Održivi razvoj, a učenici su ih proveli u svojoj školi i u drugim ustanovama grada. U drugom članku, I. Fazinić prikazala je kako je izvela izvanučioničku nastavu tijekom koje su učenici povezali matematičke sadržaje s poviješću i kulturnom baštinom svojeg grada – Korčule. S. Starčević podijelila je s nama rezultate projekta izradom kojega su učenici povezali matematiku i struku za koju se školuju. Radilo se o projektu koji je istraživačkim zadatcima matematičkog sadržaja stavio učenike u situaciju da istraže kovanice različitih valuta u nizu država. R. Cvitan i M. Kurnik prezentiraju nam izvedbu sata na kojem je u fokusu poučavanja matematička argumentacija. Kao što dobro znamo, Nacionalni kurikul ističe matematičku argumentaciju kao jedan od pet najbitnijih matematičkih procesa, a u ovom prilogu vidimo kako je organiziran nastavni sat u kojem se taj proces razvija i usavršava. Konačno, Ž. Kraljić podijelio je s nama ideju kako na početku sljedeće školske godine izvesti ponavljanje gradiva o geometrijskim likovima.
Ovoj skupini članaka pripada i prilog iz pera B. Antunović i T. Mihoković o upravo održanom Festivalu matematike u Puli, a G. Gojmerac Dekanić začinila je ovaj broj stihovima svojih školaraca.
Kao i uvijek, u ovom broju možete naći članke koji naše znanje o školskoj matematici podižu na viši nivo. Tako S. Varošanec proširuje srednjoškolsku priču o limesu niza na priču o gomilištima niza te pokazuje pomalo iznenađujuću činjenicu da postoje nizovi koji imaju beskonačno mnogo gomilišta. H. Radoš iz Udruge Mladi nadareni matematičari produbljuje gradivo o kongruencijama, a A. Muminagić nam prezentira još jednu zanimljivost o Fermatovoj točki trokuta.
Pred nama je period kad se podvlači crta pod prošlu školsku godinu i priprema se sljedeća. Pozivam vas da pretočite svoja iskustva i ideje u članak kojime ćete svoje unaprijeđeno znanje o novoj i drukčijoj nastavnoj praksi podijeliti s kolegicama i kolegama. Željno očekujemo vaše nove priloge. Proširimo matematičke vidike zajedno.
Želim vam svima ugodne ljetne praznike i kvalitetan odmor!
Srdačno
Sanja Varošanec