Drage čitateljice i čitatelji,
U sljedećoj školskoj godini, u strukovnim školama kreće organizacija nastave prema novim kurikulumima. O nastavi matematike u novoj organizaciji pročitajte iz pera profesorice Željke Dijanić.
Mnogi matematički pojmovi mogu se predstaviti uz pomoć različitih modela, a pokazalo se da kod mnogih učenika usvajanje novih matematičkih sadržaja uz korištenje modela donosi bolje razumijevanje pojmova i trajnije znanje. Na tragu toga, Željko Kraljić podijelio je s nama radni materijal kojim se učenici koriste pri usvajanju pojmova kut i simetrala kuta, a Marina Hegol i Ljiljana Primorac Gajčić su
opisale kako pristupiti postupcima zbrajanja, množenja i dijeljenja razlomaka upotrebom modela. Melita Pek dala nam je uvid u escape room s pomoću koje njezini učenici ponavljaju gradivo prvog razreda osnovne škole. Usvajanje novih pojmova uz upotrebu modela nije rezervirano samo za osnovnoškolski uzrast, ta se ideja proteže u svim razinama obrazovanja, jedino se alati i priroda modela mijenjaju. Snježana Bošnjak i Zvjezdana Jurić na nastavi matematike u srednjoj školi koriste aplete izrađene u Geogebri pri usvajanju osnovnih pojmova iz cjeline Vektori.
B. Bakula opisala je jedan neuobičajeni projekt kojeg su izvele učenice Škole za primalje na Festivalu znanosti u svibnju ove godine, a učenici Milene Ćulav Markičević kroz projekt izrade stripa spojili su pojmove stereometrije i matrica.
Pravilni poliedri ili Platonova tijela svima su dobro poznati pojam, a o njihovim grupama simetrije pročitajte u članku Zvonimira Jakopa i Zlatka Erjavca.
U ovom broju predstavljamo i prilog Draženke Robotić i Maje Klisurić iz Gradske knjižnice Samobor o proznim književnim djelima prevedenima na hrvatski jezik koja se bave matematičkim temama.
Svim čitateljicama i čitateljima MiŠ-a želimo ugodno ljeto!
Sanja Varošanec