Drage čitateljice i čitatelji,
pred vama je novi broj MiŠ-a u kojem, kao i uvijek do sada, možete pronaći nekoliko zanimljivih priloga. Da matematički zadatci ne moraju biti stereotipni te da se i drukčijim vrstama problema mogu ostvariti matematički ishodi, saznajemo iz pera A. Živkovića i Lj. Jukić Matić koji u fokus razmatranja stavljaju matematičku zagonetku i njezinu ulogu u poučavanju matematike. D. Rovan opisuje jednu od suvremenih teorija motivacije u obrazovanju, tzv. teoriju ciljeva postignuća, daje presjek znanstvenih istraživanja i osvrt kako se ta teorija modificira u kontekstu učenja matematike.
„Okrugla“ obljetnica osnovne škole Ivana Gorana Kovačića u Sv. Jurju na Bregu potaknula je našeg dugogodišnjeg suradnika i učitelja te škole Željka Kraljića da na nastavi matematike obilježi taj događaj zanimljivim učeničkim aktivnostima čije rezultate pogledajte u članku. Tijekom manifestacije „Noć knjige“ koja se održava krajem travnja ostvarena je zanimljiva međupredmetna korelacija između Matematike i Hrvatskoga jezika u gimnaziji Karlovac o čemu saznajemo u prilogu M. Sokač i Z. Tomašković.
U ovom je broju nekoliko priloga iz rubrike „Više nego u udžbeniku“. U radu „Mreža iza mreže“ N. Josipović, učenik četvrtog razreda Tehničke škole Ruđera Boškovića u Zagrebu opisuje, nakon uvodnog razmatranja o osnovnim pojmovima teorije grafova, primjenu te teorije na primjeru interakcija na društvenoj platformi X. Kako su se povijesno razvijale ideje infinitezimalnog računa, koja su istraživanja bila ključna za formiranje te teorije i kako je ona danas uklopljena u suvremenu matematiku saznajte u članku Mate Klasanovića. Donosimo i članak M. Čuletić Čondrić, M. Odobašić i B. Kovačić u kojem se detaljno opisuje jedna geometrijska konstrukcija vezana za jednakokračan trapez, a A. Muminagić prikazuje još par rezultata koji vrijede za jednakostraničan trokut koji nas, bez obzira na jednostavnost samog pojma, ne prestaje iznenađivati bogatstvom svojstava što ih u tom trokutu mogu otkriti.
Lijep pozdrav
Sanja Varošanec
