Drage čitateljice i čitatelji,
Pred vama je MiŠ pod brojem $(5^3+1)$, što je prvi broj u $5^2$ godini izlaženja. U njemu ćete naći dva priloga u kojima su objašnjeni pojmovi metodike nastave matematike: korelacija i modeliranje. Članak Vertikalna korelacija u nastavi matematike prvi je dio većeg rada Ane Katalenić u kojem nas autorica upoznaje s teorijskim aspektom vertikalne korelacije koju ilustrira primjerima. U drugom nam prilogu V. Hižman-Tržić na konkretnim primjerima analizira razliku između pojmova „primjena matematike“ i „modeliranje“.
Kako nastavu matematike organizirati nestandardnim oblicima nastave, pročitajte u prilozima D. Čupić i Ž. Kraljića. U prvom je članku opisan oblik rada koji koketira s uobičajenim oblikom rada u parovima, ali u ovom nastavnom obliku parovi nisu fiksni već se dinamički mijenjaju. S druge strane, Ž. Kraljić kao nastavni oblik uvodi fizičku aktivnost – igru tijekom koje učenici rješavaju jednostavne matematičke zadatke.
I u ovom broju nastavljamo s praksom prikazivanja zanimljivih projekata koji se odvijaju u našim školama. U oba se primjera radi o projektima u kojima se ostvaruju ishodi matematike i još jednog ili dvaju školskih predmeta. U Osnovnoj školi Frane Petrića na Cresu učenici su provodili projekt proučavanja simetrija u biologiji i matematici, a u Osnovnoj školi Cvjetno naselje u Zagrebu provodio se projekt Hrvatsko STEM nasljeđe – Faust Vrančić. O organizaciji, provedbi i rezultatima svakoga od njih pročitajte u ovom broju.
L. Bebek nam otkriva kako primjena Cauchyjeve nejednakosti generira jednostavne i nadasve elegantne dokaze raznih matematičkih nejednakosti, a može se iskoristiti u obradi nastavne teme Nejednakosti u prvom razredu srednje škole te posebno tijekom priprema za matematička natjecanja za nadarene učenike. U ovom broju možete pročitati i osvrt na obimnu trilogiju Matematika naša svagdašnja te nekoliko riječi o radu Željke Dijanić i njezinoj doktorskoj disertaciji iz područja matematičkog obrazovanja.
Srdačno,
Sanja Varošanec